Redaktørtreff, seminar og kurs
Problemer med visningen? Åpne i nettleser
Nyhetsbrev onsdag 12. februar

Årets første redaktørtreff:
"Podkast – hvorfor og hvordan"

Hvorfor skal du lage podkast (også), hvor begynner du, hva skal til for at det blir bra? Tema, folk, lydkvalitet, utstyr, teknikk, redigering og publisering - det er mye å tenke på. Skal du produsere selv eller hyre inn profesjonelle? Og hvordan får man lyttere?

Pia Pedersen holder en innledning om hva du bør tenke på om du vil starte podkast. Pia startet podkasten Pia og psyken i 2015, og har publisert 170 episoder så langt. Hun startet også podkastbyrået Tid og Lyst i 2018, og har flere andre serier i produksjon, både egne og for kunder.

Tid og sted: Kontoret vårt på Litteraturhuset (4.etg.) torsdag 27. februar kl. 17.00-20.00. Påmelding her.

Seminar: Redaktørens ansvar og plikter

Seminar med Arne Jensen, generalsekretær i Norsk Redaktørforening.

Om redaktøransvaret, ansvarssystemet, Redaktørplakaten og lov om redaksjonell fridom i media (som nå blir inkorporert i medieansvarsloven). Seminardeltakerne deler sine erfaringer og trekker opp de spørsmål og problemstillinger de ønsker belyst. Med det som utgangspunkt går vi gjennom de viktigste spørsmål redaktørene bør ha kontroll på.

Tid og sted: Onsdag 25. mars hos Fritt Ord, Uranienborgveien 2, kl. 16.00-17.30Påmelding her.

Nyttig kurs: Prosjekt og søknader – og kvar kan du søkje?

Kva er eit godt prosjekt, korleis forklare og beskrive det og korleis utforme ein søknad om støtte?

Generalsekretær i TF, Bente Riise, gjev konkrete råd og tips. Dette kurset er gratis for medlemmer.

Tid og stad: Kontoret på Litteraturhuset (4.etg.) torsdag 23. april kl. 17.00-20.00. Påmelding her.

følg oss
Norsk tidsskriftforening, Wergelandsvn. 29, 0167 OSLO . +47 924 81 412